FAQ

  • Ik ben mijn kentekencard en/of tenaamstellingscode kwijt, wat moet ik doen?

    Als u uw voertuig wilt overschrijven, verkopen, schorsen of exporteren heeft u een kentekencard en tenaamstellingscode nodig.  U kunt de kentekencard en de tenaamstellingscode eenvoudig aanvragen via onze website. De kentekencard en tenaamstellingscode ontvangt u binnen enkele werkdagen per post op het adres waar u staat ingeschreven. Heeft u de kentekencard nog wel dan hoeft u alleen een tenaamstellingscode aan te vragen.

  • Waar kan ik de meldcode van mijn voertuig vinden?

    De meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van het chassisnummer. U kunt deze op verschillende manieren achterhalen:

    1. Deze staat vermeld op het kentekenpasje of op uw papieren kentekenbewijs.

    2. Onderzoek waar het chassisnummer van de auto zich bevindt. De laatste vier cijfers van het chassisnummer zijn hetzelfde als de meldcode.

    3. Deze staat vermeld op uw A.P.K. keuringsrapport.

  • Op welk adres ontvang ik de kentekencard en/of tenaamstellingscode?

    Om te zien welk adres van u bekend is bij de RDW kunt u inloggen op https://mijn.overheid.nl > “Persoonlijke gegevens” > “Basisregistratie Personen” U ziet op deze pagina uw adresgegevens waar het RDW de kentekencard en/of tenaamstellingscode naartoe stuurt.

    Het RDW stuurt de kentekencard en/of tenaamstellingscode naar het adres van de geregistreerde eigenaar/houder van het kenteken. U kunt op https://mijnvoertuig.rdw.nl/ zien welke kentekens op uw naam geregistreerd staan.

  • Ik heb de oude kentekencard en/of tenaamstellingscode teruggevonden wat nu?

    Kentekencard

    Als u een nieuwe kentekencard heeft aangevraagd is de oude niet meer geldig. Na ontvangst van het nieuwe kentekenbewijs, knipt u de oude papieren kentekendelen die u mogelijk nog in uw bezit heeft door. Deze zijn niet meer geldig. Had u voor het voertuig al een kentekencard? Gooi dan de ‘oude’ tenaamstellingscode weg. Deze is niet meer geldig.

    Tenaamstellingscode

    Wanneer u een nieuwe code aan heeft gevraagd zal de oude code binnen 24 uur automatisch ongeldig worden. Wanneer de aanvraag van de nieuwe code is verwerkt is deze niet meer terug te draaien. Ook niet wanneer de oude code terug is gevonden.

     

  • Ik heb geen bevestigingsmail gekregen, wat moet ik doen?

    Na de aanvraag krijgt u automatisch een bevestigingsmail in uw mailbox. Heeft u deze niet ontvangen check dan even u map ongewenste email of spam mail. Heeft u de mail daar ook niet ontvangen stuur dan even een bericht via ons contactformulier met uw naam, emailadres en kenteken.

  • Kan ik de kentekencard en/of tenaamstellingscode via mijn DigiD aanvragen?

    Het is bij ons niet mogelijk om de aanvraag via DigiD te doen. Let er op dat u wel het juiste kenteken vermeld bij de aanvraag. Als u uw kenteken invoert bij de aanvraag kom er automatisch in beeld om welk voertuig het gaat.

  • Wanneer ontvang ik mijn kentekencard en/of tenaamstellingshuis in huis?

    Nadat u de aanvraag heeft afgerond wordt deze automatisch aangevraagd. U ontvangt de tenaamstellingscode en/of kentekencard binnen enkele dagen in huis. In onze bevestigingsmail staat precies wanneer u deze ontvangt. De tenaamstellingscode en/of kentekencard wordt naar het adres gestuurd waar u als kentekenhouder geregistreerd staat.

     

     

     

     

     

Heeft u nog vragen?